انواع چیلر
یکی از نیازهای هر ساختمانی تأمین سرمایش آن در فصل تابستان است، این مهم در ساختمان های بزرک با استفاده از چیلر انجام می پذیرد.
یکی از نیازهای هر ساختمانی تأمین سرمایش آن در فصل تابستان است، این مهم در ساختمان های بزرک با استفاده از چیلر انجام می پذیرد.
چیلرها معمولا در دو نوع جذبی و تراکمی ساخته می شوند. به دلیل مصرف برق زیاد توسط چیلرهای تراکمی (کمپرسوری) امروزه چیلرهای جذبی از استقبال خوبی در میان مهندسین مشاور و صاحبان ساختمان های مسکونی و اداری برخوردار شده اند. این نوع چیلرها به جای انرژی برق از انرژی حرارتی برای تولید سرما استفاده می نمایند و دارای قطعات متحرک کمتری نسبت به انواع کمپرسوری هستند و با توجه به ماهیت چرخشی کار پمپ های مورد استفاده در آنها میزان خرابی و هزینه های مربوط به تعمرات آنها کمتر از انواع تراکمی می باشد.
همچنین صدای آنها بسیار کمتر از انواع تراکمی بوده و تقریباً بدون لرزش هستند. با در نظر گرفتن هزینه های جنبی از جمله هزینه مربوط به خرید امتیاز برق و دیماند مربوطه و همچنین هزینه های جاری چیلر تراکمی، چیلرهای جذبی از نظر اقتصادی نیز دارای مزیت قابل توجهی هستند.
برای مطالعه در رابطه با انواع مختلفی از چیلرهای جذبی، عملکرد چیلرهای جذبی، چیلرهای آبگرم ضدکریستال، چیلرهای جذبی بخار، سیستم های جنبی قابل نصب به صورت Optional، فن کویل ها و ... به فایل PDF ضمیمه شده، در بالای صفحه مراجعه فرمایید.

منبع : ماهنامه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران
کلمات کلیدی :
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1396/12/05
فایل های پیوست