کاهش حریق سیستم تهویه آشپزخانه تجاری
تأسیسات فود سرویس، علناً درمعرض حریق های آشپزخانه هستند که این حریق ها ناشی از لوازم پخت و پز پرانرژی میباشند و اغلب به سمت هود و سیستم مجرا و برخی اوقات فراتر از آن گسترش می یابند .به همین دلیل است که شرکتهای بیمه چنین تأسیساتی را در دسته پرخطرتر نسبت به اکثر ساختمانهای تجاری دیگر طبقه بندی می کنند و به این دلیل است که یک سیستم تهویه آشپزخانه و سیستم منع حریق که بطور صحیح طراحی شده است ، برای تجهیزات پخت و پز به همراه کد مورد نیاز است.

کاهش حریق سیستم تهویه آشپزخانه تجاری
تأسیسات فود سرویس، علناً درمعرض حریق های آشپزخانه هستند که این حریق ها ناشی از لوازم پخت و پز پرانرژی میباشند و اغلب به سمت هود و سیستم مجرا و برخی اوقات فراتر از آن گسترش می یابند .به همین دلیل است که شرکتهای بیمه چنین تأسیساتی را در دسته پرخطرتر نسبت به اکثر ساختمانهای تجاری دیگر طبقه بندی می کنند و به این دلیل است که یک سیستم تهویه آشپزخانه و سیستم منع حریق که بطور صحیح طراحی شده است ، برای تجهیزات پخت و پز به همراه کد مورد نیاز است.
طبق گفته اداره آتش نشانی امریکا ، پخت و پز ، علت مهم آتش سوزی ساختمان های تجاری در سالهای 11 - 2007 میباشد؛ بطور متوسط بیش از 25.000 آتش سوزی در هر سال . بعلاوه دلار در طی این دوره پنج ساله ، هر سال بدلیل آتش سوزی های ناشی از پخت و پز با افت مواجه شد ؛ بطور میانگین تقریباً 50 میلیون دلار . و اگرچه فوت ها و جراحت ها بدلایل خاصی فاش نشدند ، 3005 مورد فوت و 17.500 جراحت بدلیل همه آتش سوزی ها فقط در سال 2011 اتفاق افتاد.
از اینرو وارد است سوال شود که چگونه مهندسان میتوانند این هزینه ها و خطراتی را که پیشروی می کنند ، کاهش دهند. آیا طراحی روشی را که همیشه به آن عقیده داریم ادامه دهیم و آمارهای فوق را که خارج از کنترل ما میباشند بپذیریم؟ یا بدنبال فرصتهایی برای بهبود ایمنی حریق در محدوده های کنترل خودمان باشیم؟
بنابراین ، تأکیدها اغلب بر روی معین کردن هودهای آشپزخانه تجاری و سیستم منع حریق صحیح، میباشد . بله . اگر آتش سوزی همیشه اتفاق می افتد ، داشتن یک هود مذکور و سیستم منع حریق ، اهمیت دارد.ما میخواهیم تا آتش بطور صحیح در منبع قرار بگیرد و بلافاصله خاموش گردد. هرچند آمارهای پیشین نشان میدهند که این امر ، بیشتر ضروری میباشد.
هدف از این مقاله این است که نشان دهیم باید بیشتر بر روی راهبردهای کاهش حریق تاکید شود.
منع حریق به معنای فرونشاندن حریق پس از آنکه از قبل آغاز شده باشد است . یعنی کاهش حریق . از سوی دیگر ، منع حریق ، بمعنای کاهش خطرات تا جایی است که حریق با احتمال کمتری در محل اتفاق بیفتد یا با احتمال کمتری گسترش یابد و کمتر موجب آسیبها و یا جراحت های بعدی شود.
با بررسی گرمای کلی و یا سیستم گریس توسط تجهیزات پخت و پز به سمت فن خروجی ، محلی که تحقیق انجام شده کمتری بر روی آن انجام شده و بیشتر بواسطه کاربرد تا کاربردباتغییرپذیری طراحی میشود ، مجرای گریس است.هنگامی که مجرا های گریس مذکور نیز در دسترس باشند، معمولاً تنها در جایی قرار میگیرند که حداقل فاصله های باز با مواد قابل احتراق ، کاربرد خود را تحمیل کنند. درغیر اینصورت، رایجترین شیوه این است که مجرا های گریس مطابق با کُدها ، سفارشی طراحی شوند . اما این شیوه بطور نمونه بواسطه عادت و یا برای کاهش هزینه های ساخت انجام میشود و لزوماً تلاش آگاهانه برای بهبود ایمنی حریق نیست.
درجایی که طراحیِ سفارشی باشد ، نصب سفارشی انجام میگیرد و درجایی که نصب سفارشی انجام گیرد ، احتمال بیشتری درخصوص خطاهای زمینه ای بواسطه پیمانکار فنی وجود دارد. این خطاها اغلب شامل استفاده از ورق فلز نادرست و برجاگذاشتن سوراخها در درزهای جوش است.همچنن این تمایل در مهندسان وجود دارد تا بر کُدها بعنوان مبنای انحصاری طراحی متکی شوند و فرصتهای اصلاح را بطور کامل شناسایی نمی کنند.
همانطور که بسیاری از مهندسان از قبل اطلاع دارند ، بدلیل اینکه سیستم های تهویه آشپزخانه تجاری ) CKV ( نوعی از سیستم HVACمیباشند ، بر حرفه ما واجب است تا آرشیتکت هایی را درجهت نیاز برای خارج کردن CKV از بخش فود سرویس برنامه ها و معیارها به سمت بخش فنی،آموزش دهیم. هودها در آشپزخانه واقع میشوند اما دیگر اجزای HVAC از قبیل گریل ها ، شمارشگرها و پخشگرها )دفیوژرها( هم همینطور قرار میگیرند.مهمتر اینکه مشاور فود سرویس معمولاً اطلاعات اندکی از " V" در CKV یا HVAC دارند و یا فاقد اطلاعات میباشند و نباید هودها ، کنترل ها و دیگر مشخصه ها را به کسانی که عواقب انتخاب خود را نمی دانند نشان دهند.
مهندس شخصاً مستقر میشود تا تضمین کند که کل سیستم برای ایمنی بهینه حریق و همچنین برای کارایی انرژی بجهت طول عمر ساختمان طراحی میشود. اگرچه هودهای ذکر شده برای کاربردهای فود سرویس، بسیار در دسترس میباشند اما بیشتر بمنظور طراحی میباشند تا منحصراً نشان دادن تجهیزات مذکور.
با این وجود تمرکز این مقاله ، بر روی بخشی از سیستم CKV روی سقف است و اینکه چگونه میتوان آن را برای بهبود ایمنی حریق طراحی کرد. بهمین منظور ، موارد ذیل ، شش شیوه طراحی برای درنظر گرفتن و بر اساس اولویت پروژه های بعدی میباشند.
1. مجرا های گریس کوتاه ، صاف و عمود را در زمان ممکن طراحی کنید و مجرا های افقی را تنها در هنگام لزوم . گریس همانند روغن ، یک ماده بسیار قابل اشتعال است. اگر تا بحال سوختن گریس را همراه با دود سیاه و غلیظ آن ندیده اید ، ماهیت جدی کار خود را درک می کنید. بنابراین ، ناشیانه عمل نکنید. مجرا های گریس را به گونه ای طراحی کنید که کوتاهترین مسیر را تا حدممکن برای گرما و دود جهت خروج از ساختمان فراهم کنند.
مجراهای طویل ، فضای سطحی بیشتری را برای جمع آوری گریس فراهم می کند و در نهایت همانند یک منبع سوخت بالقوه برای یک حریق عمل می کند. مجراهای افقی ، سطحی را برای ذرات سنگین گریس فراهم می آورند تا از جریان هوا خارج شوند و نسبت به سطح های عمودی با سرعت بیشتری جمع آوری شوند. در حقیقت ، گریس اغلب در مجراهای گریس افقی متمرکز میشود و این دلیل اصلی است که چرا نیاز است تا پاک کننده ها نصب شوند. بله ، نیاز است تا بجهت تخلیه آسان ، این مجراها شیبدار شوند اما چنین تخلیه ای همیشه بدلیل
وجود لکه های کوچک غیرعمدی ، چسبندگی زیاد گریس و یا بدلیل گازبردسازی)فرایندی که ذرات الکترولیت به همراه گاز تولید شده در باتری از منافذ خروجی باتری خارج می شود( ناشی از اجرای فن تخلیه رخ نمیدهد. بله ، درصورت بروز ، شیوه مرسوم ، عیب یابی هود وعیب یابی پاک کننده مجرا میباشد اما طراحی هوشمند باید دستور دهد که شما در وهله اول ، عامل را بجهت جمع آوری گریس برطرف می کنید. بعلاوه یک مجرای افقی معمولاً حداقل شامل دو پیچش 90 درجه ای است و این مقاومت بیشتر ، به انرژی فن بیشتری برای حرکت جریان هوای پروژه نیاز دارد.چه بهتر که بتوانید هم برای امینی حریق و هم برای کارامدی انرژی ، طراحی کنید.
اگرچه پاک کننده ها) CLEAN-OUTs (به جهت دسترسی ، مورد نیاز واقع میشوند ، اما اتصال ضعیف بالقوه دیگری را در سیستم ارائه می کنند .گریس میتواند سوراخ ها را در این پاک کننده ها به دلیل یک آب بندی نامناسب و چکه کردن برروی هود و سقف ، روغنکاری کند. بعضی اوقات سرپوش ها فراموش و رها میگردندو این امر موجب میشود تا هوای خروجی گردش کوتاهی داشته باشد و باعث عملکرد معیوب هود شود. بعلاوه اگر نیم اشکوب، دسترسی و نور مناسب نداشته باشد ، آن را تا پاک کنند های مجرا رها می کنیم تا راهی را برای هدایت کردن یک سقف پر از کانال برق ، خطوط آب و سیم کشی در تاریکی برای حل مشکلات پیدا کنیم.
یقیناً بسیاری از ساختمانهای موجود که با آشپزخانه های تجاری آراسته میشوند ، انعطاف پذیری همان طرح را در ساختمان جدید ندارند و حتی برخی ساختمانهای جدید ، محدودیتهایی را درجایی که هودها، مجراها و فن ها میتوانند قرار بگیرند دارا میباشند. اما طراحان تا اندازه ای بر روی پروژه تأثیر دارند و در ابتدا و در درجه اول ما باید با درنظر داشتن ایمنی حریق با آرشیتکت و مالک صحبت کنیم.چه کسی میداند که شاید بحث ، احتمالات جدیدی را آشکار کند. شاید آشپزخانه را به جانب اصلی ساختمان در طبقه اول با مجراها و فن ها که فوراً در بالای آن قرار میگیرند، بتوان گسترش داد.یا شاید آشپزخانه را به طبقه بالا با چشم انداز بهتر و درجایی که مجراها و فن ها را فوراً در بالای آن قرار دهیم ، بتوان انتقال داد. مالکان ساختمانها نمیخواهند تا متحمل خطرات بی مورد و تعهدات شوند و بنابراین لازم است تا صریح صحبت کنیم.
2. هر زمان که امکان دارد، موانع را در مجراهای گریس از قبیل خفه کن ها، فیلترها و کویل ها و پیچش های 90 درجه ، برطرف سازید. بخاطر داشته باشید که هدف از سیستم تهویه آشپزخانه تجاری ، برطرف کردن گرمای خطرناک بالقوه و دود از ساختمان تا حدامکان بطور کارامد است و طراحی اینگونه موانع در مجرا ، این امر را فقط خطرناک میسازد. بله ، خفه کن ها ، فیلترها ، کویل ها و پیچش های 90 درجه ، واقعیت زندگی برای بسیاری از سیستم های HVAC میباشد اما مجراهای گریس ، اشیاء متفاوتی هستند. اکثر سیستم های HVACمستعد نیستند تا ماده بسیار اشتعال پذیر را جمع آوری کنند و هوای با دمای بالا از طریق آنها انتقال می یابد ، همچنانکه اکثر آنها مستعد آتش گرفتن نمیباشند. بنابراین مجراهای گریس را همان قدر که سودمند میباشند ، بطور ایرودینامیکی طراحی کنید.
گریل گاز را در حیاط خلوت خود درنظر بگیرید.آیا همیشه آن را به آشپزخانه خود منتقل می کنیدو هود را با خفه کن های میزان شده ، کیسه فیلتر، دگرساز گرما و چهار پیچش 90 درجه پیش از آنکه از سقف طبقه دوم شما خارج شود، نصب می کنید؟ اگر اینکار را نمیکنید چرا اینکار را برای یک هتل، بیمارستان یا دانشگاه صدها بار با ارزش مالی بیشتر انجام می دهید و فرد ساکن در خطر زندگی می کند؟ و هنگامیکه شما میتوانید همانند یک مهندس ، درکی از تعمیر داشته باشید ، درمورد مالک رستوران یا کمک یار کم هزینه او چطور عمل می کنید؟
کارایی انرژی تا حد زیادی در دنیای امروز اهمیت دارد اما نباید هرگز به هزینه ایمنی حریق برسد.
علت دیگر طراحی نکردن مجراهای طویل گریس با چندین پیچ ، سیستم منع حریق هود است و در صورتی که درون داخل مجرا آتش بگیرد، کمتر موثر خواهد بود. یک سرلوله واحد به سمت داخل مجرای گریس ، محل سطح را در صورتی که مجرا کوتاه و صاف نباشد،کمتر پوشش میدهد.
3. مجراهای گریس ذکر شده را مشخص کنید.سیستم های کارخانه ای با ساختمان دوجداره طراحی میشوند و بنابراین بادوام تر و قویتر از مجرا های گریس تک جداره میباشند.بعلاوه ، این سیستم ها برای آنکه بواسطه سوراخ ها و یا شکافها در درزها نصب شوند ، کمتر مناسب اند و اجازه میدهند تا گریس بدلیل همگذاری و جوشکاری که اکثراً در محیط کنترل شده رخ میدهد، تراوش کند . تجربه نشان میدهد که سعی در جوش دادن مجرایی در بالای سقف که از دخول مایع جلوگیری می کند ، در محلی که تاریک است و میتوان براحتی سوراخها و شکاف را از دست داد ، تا حد زیادی به کیفیت جوشکار بستگی دارد.بدلیل اینکه پیمانکار فنی مناقصه معمولاً بر کار فائق می آید ، معمولاً مالک هرآنچه را که می پردازد بدست می آورد.در نهایت سیستم های ساخت کارخانه با فولاد ضدزنگ تولید میشوند که سرعت دمای بیشتری نسبت به فلز ورق آهنی سیاه دارد. این نکته اهمیت دارد زیرا در صورتی که حریق همیشه اتفاق بیافتد و اگر مجرای گریس عمل نکند، حریق قادر خواهد بود تا با سرعت بسیار زیادی گسترش یابد. با فولاد ضد زنگ ، زمان بیشتری طول می کشد تا این واقعه رخ دهد. اما اگر یک مجرای گریس ذکر شده تعیین نشود و برای هر فصلی مورد استفاده قرار بگیرد ، پس توجه ویژه ای باید داشت در مقابل اینکه چگونه مجرای گریس جوشکاری شده و field- fabricated ، در بالا و خارج ازآستانه کمینه کُد انطباق ، محافظت خواهد شد.برای مثال:حتی اگر زدودگی مورد نیاز برای مواد آتش گیر انجام شود، مجرای گریس باید بطور ایده آل بواسطه عایق پوشانیده شده و یا محافظت شودتا آتش موجود در درون مجرا نتواند براحتی در خارج از محل مجاور و پهلویی گسترش یابد. بعلاوه ، منع حریق درخصوص پشگیری از گسترش حریق و تبدیل شدن به آتش خارج از کنترل است.
4. افزونگی رادر سیستم تهویه آشپزخانه با قرار دادن بیش از یک فن خروجی درجایی که چندین هود وجود دارد ، طراحی کنید. همانطور که قبلاً بیان شد، هدف از سیستم تهویه آشپزخانه ، برطرف کردن گرما و دود است و بنابراین هنگامیکه این عملکرد مهم و حیاتی بدلیل یک تسمه واحد یا عمل نکردن موتور متوقف میشود ، این امر تاحدی بدلیل انعکاس طراحی ضعیف ناشی از کیفیت ضعیف تولید یا تعمیر است.برخی از عملکرد ها آنقدر امور مهمی میباشند که جز اینکه اجزای سیستم وابسته، 99.99 % در طراحی ، ساخت، عملکرد و نگهداری و تعمیر قابل اطمینان میباشند، افزونگی، بهترین شیوه است و به همین دلیل است که شرکتهای IT سِرِورها را در سرتاسر کشور قرار میدهند . این شرکتها نمی توانند تا داده های مشتری را درصورتی که یک فاجعه طبیعی یا حمله تروریستی اتفاق بیفتد ، تهیه کنند.به همین دلیل است که خطوط هوایی در هواپیماهایی که در سرتاسر اقیانوس پرواز می کنند،حداقل دو موتور دارند. اگر یک هواپیما تنها یک موتور داشته باشد و در بین پرواز عمل نکند، زندگی های زیادی در خطر است.
هنوزهم فن های خروجی آشپزخانه تقریباً در کاربردهایی نظیر هتل ها، بیمارستانها، مدارس و ساختمانهای بلند که صدها نفر در آنها سکونت دارند ، مأموریت مهمی دارند.اگر آشپزخانه ضیافت یک هتل ، غذا را برای صدها نفر در یک شب شنبه آماده می کند و تنها یک فن خروجی آشپزخانه را اداره کند و سپس موتور بسوزد ، چه خواهید کرد؟ از نقطه نظر ایمنی ، شما باید تجهیزات پخت و پز را خاموش کنید و از مشتریان خود عذخواهی کنید زیرا نمیتوان یک موتور جدید را بسرعت نصب کرد.اما در حقیقت ، فشار برای ادامه پخت و پز میتواند هنگامی که کارمندان لزوماً درباره خطرات احتمالی فکر نمی کنند ، ادامه یابد. و اگر آتشسوزی آغاز شود و آتش از هود و مجرا بدلیل عمل نکردن فن عبور کند و موجب شود تا حرارت ایجاد شود ، در آن هنگام چه کسی باید سرزنش شود؟راحت است تا مانند طراحان فنی ، خود را از تقصیر معاف کنیم و تولید کننده موتور ، کارکنان تعمیر ، آشپز آشپزخانه یا سیستم منع حریق را ملامت کنیم) بر مبنای آمارهایی که پیشتر ذکر شدند، ما نباید فرض کنیم که سیستم های منع حریق لزوماً همه حریق ها را خاموش خواهند کرد ( اما در این جامعه دعوایی که در آن زندگی می کنیم ، حقوقدانان لزوماً اینگونه فکر نخواهند کرد.

اگر مجرا و فن ثانویه در داخل سرتاسر سیستم های تهویه طراحی می شدند ، این احتمال وجود داشت که میتوانستند از هر آسیب، جراحت ها و فوت های ناشی از دود جلوگیری کنند.آنها از آتش سوزی اولیه در هود بواسطه عمل نکردن موتور پیشگیری نمی کردند اما میتوانستند تهویه کافی را از طریق دیگر هودها برای جلوگیری از رسیدن دود به دیگر بخشهای ساختمان و رفتن بداخل چشمها و شُش های کارکنان آشپزخانه فراهم کنند و آنها شاید سعی میکردند تا آتش را خاموش کرده و یا فرار کنند و به سازمان آتش نشانی خبر بدهند.
5. اتصال ضعیف را در زمان ممکن ، بواسطه مشخص کردن فن های خروجی دارای حرکت مستقیم ، برطرف کنید.
تسمه فن ، اتصال ضعیف بد نام اکثر سیستمهای تهویه هر آشپزخانه در خارج از اینجا است.تسمه فن ، ابزار نسبتاً ارزانی است که آماده کشش ، ترک خوردن و در نهایت آماده شکستن است و منجر به از دست رفتن بی حساب بازده کاری ، حقوق کارمند، وفاداری مشتری و آسیب به ساختمان و جراحت انسان ها و یا از دست رفتن زندگی ها به دلایلی است که پیشتر ذکر شد . اغلب در بیشتر مواقع نابهنگام، زمانی که تقاضا برای غذا و سپس تهویه به منتها درجه خود میرسد و دسترسی برای سرویس تعمیر در پایین ترین درجه خود است ، بازهم به شنبه شب فکر کنید.
روشن یا خاموش کردن مرسوم راه انداز های موتور ، بر این مشکل می افزاید زیرا آنها تقریباً شتاب ناگهانی را در راه اندازی فراهم می کنند و به این معناست که در هر روز که هودها در هنگام صبح روشن میباشند ، این اتصالات ضعیف ، شدیداً سخت شده و بسطمی یابند.
بنابراین پیش از آنکه تسمه درحقیقت بشکند، بتدریج در شیارهای قرقره شل شده و می لغزد و باعث میشود تا در مدت بیشتری سرعت فن ضعیف و ضعیف تر شود.
راه حل ، تعیین کردن فن های خروجی با محرک مستقیم و محرکهای با تناوب متغیر ) VFDs ( در زمانی است که امکان برطرف کردن این مشکل وجود دارد .شیوه مرسوم ، به جهت جایگزین نکردن مرتب این تسمه ها ، تعمیر آنها است اما چرا فعالانه تر فکر نکنیم و سیستم های معتبر بیشتری را طراحی نکنیم؟ تولیدکنندگان فن ، گامهای بلند و مهمی را در تشخیص این نیاز و این فرصت بواسطه گسترش خطوط تولید خود بر داشته اند تا محرک مستقیم را )بطور جاری تقریباً 3.000[ L/s]cfm 1416 ( بیش از 5 تا ده سال بگنجانند و بنابراین تصمیم با طراح فنی است تا در زمان مقدور ، از این امر سوء استفاده کند. اجازه ندهید یکجزء 10 دلاری عمل نکند و موجب یک آتش سوزی بالقوه شود زیرا " این شیوه ای است که همیشه انجام میگیرد."
و اجازه ندهید که VFD بواسطه استفاده از محرک دارای کیفیت پایین ، تبدیل به اتصال ضعیف تر بعدی شود.یک برند رده بالا را با شهرت ملی و ترجیحاً جهانی به جهت کیفیت تعیین کنید.
6. یک سیستم تهویه آشپزخانه ) DCKV ( کنترلی درخواستی مذکور رامعین کنید. این امر به مشتری اجازه میدهد تا فواید بیشتری ازVDF ها را نسبت به فقط تعیین کردن سرعت در فن های دارای محرک مستقیم بدست آورد.این امر همچنین اجازه میدهد تا مشتری فواید بیشتری را از سیستم های هوشمند آغازگرخودکارساده که اکنون بواسطه کد، مورد نیاز میباشند بدست آورد. درحقیقت اکثر کدها اکنون نیازمند یک قفل الکتریکی یا حرارتی بین تجهیزات پخت و پز و فن هودها میباشند تا این احتمال را که آشپزها ممکن است فراموش کنند سیستم را درهنگام صبح روشن یا در شب خاموش کنند ، متوجه سازند. با هزینه کم و نه بیشتر ، سیستم CKV را با قابلیت DCKV میتوان طراحی و بدین وسیله سرعت های فن خروجی و MEKE-UP را برمبنای درجه حرارت و یا دود جهت ذخیره انرژی ، میتوان تعدیل کرد.
ویژگیهای پیشگیری از آتش سیستم DCKV که بخوبی مهندسی شده است ، در صورتی که فشار هوای خروجی بین 100 فارنهایت) 38 درجه سانتیگراد( به سبب فشار فعالسازی سیستم منع حریق بالا برود، دارای یک زنگ خطر شنیدنی است. مشابه با ماشین های دارای سنسورکه وقتی به چیزی بسیار نزدیک میشوید به شما خبر میدهند ، هودهای جدید باید به صدا مجهز شوند و در صورتی که دمای هوای خروجی بطور خطرناک بالا میرود ، به شما اطلاع دهند.احتمال دیگر ، قابلیت قطع گاز خودکار یا برقی در صورتی است که دمای هوای خروجی بین 50 درجه فارنهایت ) 10 درجه سانتیگراد( بسبب دمای فعالسازی ، به بالا رفتن ادامه میدهد.چرا تا زمانی که سیستم منع حریق فعال میشود تا منبع سوخت را قطع کند، منتظر میشویم؟ در عصر امروز، هودهای هوشمند باید آگاهی دهنده باشند، ارتباط برقرار کرده و کنترل کنند تا از وقوع فاجعه بالقوه پیشگیری کرده و در نتیجه آن را تشخیص دهند.
خلاصه
در پایان ، هیچ تأسیسات فود سرویسی ، ضد حریق نیست اما میتوانیم در طراحی آنها کمک کنیم تا ایمنی حریق بیشتر شود.
بویژه طراحی مجراهای گریس باید به گونه ای باشد که در صورت امکان ،کوتاه ، صاف و عمود باشند. آنها را بدون موانع به گونه ای طراحی کنید که گرما و دود بتوانند در صورت ممکن از ساختمان به شیوه موثرتری خارج شوند. مجراهای گریس UL مذکور را تعیین کنید تا مانع بیشتری را بین منع حریق بالقوه و مواد قابل اشتعال فراهم کنند.بعلاوه ، طراحی سیستم CKV با بیش از یک فن خروجی را طراحی کنید بطوری که چنانچه یک فن خراب شود ، سطحی از افزونگی تهویه وجود داشته باشد.برای کاهش این احتمال، تسمه را بواسطه معین کردن فن های محرک مستقیم در جایی که کاربردپذیر هستند ، بردارید.درنهایت ، یک سیستم DCKV را معین کنید بطوری که فن ها نه تنها بطور خودکار ردیابی گرما را آغاز کنند ، بلکه بطوری که آژیرهای حرارت در صورتی که دمای خروجی بیش از حد نرمال یا بیش از سطوح ایمنی بالا رود ، بتوانند علامت دهند.
این شیوه های طراحی بویژه در ساختمانهایی که بیش از صدها نفر سکنه دارد ، از اهمیت برخوردار است.این شیوه حتی برای سیستم هایی که میتوانند تعمیر پیشگیرانه مختصری داشته باشند اهمیت بیشتری دارد.هرچیزی که در بالای سقف طراحی شود ، نه تنها خارج از دید است بلکه بیشتر اوقات تا زمانیکه خراب شود به آن فکر نمی شود.
بله ، در زمانی که منع حریق ایجاد میشود، چیزهایی در خارج از کنترل ما است ، همچنانکه خارج از کنترل طراح فنی است. اما چیزهایی نیز در کنترل ما هستند . هدف از این مقاله ، نشان دادن چیزهایی بود که در کنترل ما هستند و بدلیل تعصبات نسبت به ایمنی ، از آنها دفاع کردیم.
مهندس نباید مسئولیتهای تخصصی خود را به مالک ، آرشیتکت، تولید کننده، پیمانکار یا مشاور فود سرویس واگذار کند ، زیرا"این شیوه ای است که او همیشه انجام میدهد" . خوب خوابیدن در شب ، ممکن است یک روز به آن شب بستگی داشته باشد
کلمات کلیدی :
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1396/07/22
فایل های پیوست