تاریخ 1397/02/26         ساعت 10:52     گروه خبری اخبار دمنده

شرکت دمنده که از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده، اکنون یکی از پیشگامان صنعت تولید انواع الکتروموتور و فن های سرمایشی و گرمایشی در ایران شناخته می شود. این شرکت با تولید بیش از 160 مدل فن (خانگی، صنعتی و تاسیساتی) از پیشتازان صنعت تولید هواکش است و تمامی محصولات خود را تحت نظارت کارشناسان متخصص و مجرب طراحی و تولید می کند و ایمنی محصولات خود را تحت نظارت کارشناسان متخصص و مجرب طراحی و تولید می کند و ایمنی محصولات خود را با نشان استاندارد ایمنی سازمان ملی استاندارد ایران تضمین می کند. این شرکت قرار است به زودی بزرگترین واحد تولید هواکش در خاورمیانه را در ایران افتتاح کند.

مهدی بستانچی عضو هیئت مدیره شرکت دمنده در گفت و گو با << اقتصاد و نمایشگاه>> به مناسبت برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان، هدف شرکت دمنده را ارائه محصولات با کیفیت به مشتریان عنوان کرده و توضیح می دهد: فعالیت های ما با توجه به نیاز مشتریان مان است و همواره آماده ارائه هرگونه خدمات پس از فروش در اسرع وقت به آنها هستیم و از اینرو جزو برترین ها در کشور محسوب می شویم.

بستانچی با اشاره به اینکه شرکت دمنده به عنوان واحد برتر صنعتی استان تهران در سال 1394 برگزیده شده است، گفت: دریافت لوح تقدیر از انجمن صنایع لوازم خانگی در چهاردهمین نمایشگاه لوازم خانگی ایران، اخذ نشان کیفیت در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تلاشگران کیفیت، دریافت تندیس زرین ششمین اجلاس روسای آیتک، کسب لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در بخش اصلی در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی طی سال های 92-87، اخذ تندیس پنجمین همایش برترین برج سازان ایران، دریافت نشان برتر نواوری در مدیریت، و عضویت در انجمن مفاخر صنعتی ایران از جمله موفقیت های گروه صنعتی دمنده است.

وی در خصوص اهم فعالیت های واحد مهندسی شرکت دمنده می گوید: نضارت دقیق بر روی اجرای فراینده ها، روش های ساخت، نقشه ها، مراحل تولید و بهبود آنها، پیگیری و کنترل پروژه های ساخت محصولات جدید سفارشی، تهیه اطلاعات فنی محصولات، نظارت، کنترل و پیگیری امور تدوین اطلاعات مهندسی، روش تولیذ و کنترل کیفیت، شناسایی مشکلات واحد تولید و پیگیری رفع آنها، نظارت و هدایت فعالیت های مربوط به خدمات پس از فروش و تجزیه تحلی اطلاعات مربوط به آن جزو اموری است که واحد مهندسی شرکت ما در آنها متخصص است.

به گفته عضو هیئت مدیره شرکت دمنده، واحد تولید این شرکت نیز با هدف تولید محصولات با کیفیت و استاندارد، بهره وری بالا و ارتقای توانمندی همکاران و بهبود مستمر فرایندهای تولیدی فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت دمنده نمینده انحصاری شرکت solerpalau اسپانیا در ایران است، توضیح داد: مدیران ارشد شرکت دمنده با شرکت اسپانیای S&P تفاهم نامه ای امضا کرده اند که به موجب آن شرکت دمنده به عنوان نماینده انحصاری شرکت S&P جهت توزیع و فروش محصولات آن رکت در ایران انتخاب و معرفی شد که این محصولات شامب تمام فن های خانگی، صنعتی، تاسیساتی، پارکینگی و سیستم های تهویه اماکن خاص است.

بستانچی با بیان اینکه 30 درصد فروش شرکت دمنده از طریق صادرات صورت می گیرد، اضافه کرد: سعی داریم در سال آینده با توجه به توافقات سیاسی صورت گرفته میزان صادرات خود را افزایش دهیم.

عضو هیات مدیره شرکت دمنده با اشاره به ابنکه در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان جدترین محصولات خود را به نمایش گذاشته ایم، گفت: شرکت دمنده بلوئرهای (دمنده یا هواده) جدیدی را تولید کرده که این بلوئرها راندمان بالایی داشته و مصرف برق آنها پایین است و صدای بسیار کمی دارند.

وی با اشاره به ساخت واحد تولیدی جدید شرکت دمنده در شهرک صنعتی عباس آباد گفت: این سایت به عنوان بزرگترین سایت تولید هواکش در خاورمیانه شناخته خواهد شد و از این نظر افتخاری دیگر به نام کشورمان ثبت خواهد شد.

ضرورت حمایت دولتی از صنعت 10 هزار میلیارد تومانی تاسیسات

عضو هیئت مدیره شرکت دمنده با اشاره به اینکه دولت باید مانند صنعت خودرو سازی از دیگر صنایع هم حمایت کند، گفت: ما انتظار داریم دولت حمایت از صنایعی همچون تاسیسات را که گویی به حال خود رها شده اند را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهد: چرا که صنعت تاسیسات سالانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و همین موضوع بیانگر تاثیرگذاری این صنعت است و اگر دولت درصدی از حمایت خود را به این صنعت اختصاص دهد، چرخه اقتصادی کشور رونق بیشتری می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردها در صنعت تاسیسات کشور گفت: متاسفانه نظارت کافی در این حوزه و واحدهای تولیدی فاقد استاندارد وجود ندارد و بالغ بر 30 درصد محصولات تولید شده در این صنعت که حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند فاقد استانداردهای لازم است.

بستانچی با اشاره به اینکه برخی از این تولید کننده ها نیز علامت استاندارد را جعل می کنند، اضافه کرد: در این شرایط حق واحدهای تولیدی همچون دمنده که بر اساس استانداردهای جهانی فعالیت می کند نادیده گرفته می شود.

عضو هیات مدیره شرکت دمنده با اشاره به اینکه دولت باید حمایت بیشتری از واحدهای تولیدی داشته باشد، اضافه کرد: ما در حالی واحد صنعتی جدید شرکت دمنده را در شهرک صنعتی عباس آباد ایجاد کرده ایم که در آن به طور مستقیم 1000 نفر مشغول به کار خواهند شد اما متاسفانه بخش دولتی پایان کار این واحد صنعتی را امضا نمی کند.

بستانچی با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر حمایت حداکثری دولت از واحدهای تولیدی وجود دارد، اضافه کرد: به طور معمول ایجاد اشتغال برای هر فرد بالغ بر بیست میلیون تومان سرمایه در گردش نیاز دارد که این رقم برای 1000 نفر به 20 میلیارد تومان می رسد، اما دولت به واحدهای تولیدی وام با بهره 26 درصد داده و توقع دارد که این واحدها بتوانند رئی پای خود بایستند، اشتغال ایجاد کنند و حتی سودآوری داشته باشند.

عضو هیات مدیره شرکت دمنده خواستار مقابله دولت با کالاهای فاقد استاندارد و کاهش نرخ سود بانکی برای واحدهای تولیدی وام با بهره 26 درصد داده و توقع دارد که این واحدها بتوانند روی پای خود بایستند، اشتغال ایجاد کنند و حتی سودآوری داشته باشند.

عضو هیات مدیره شرکت دمنده خواستار مقابله دولت با کالاهای فاقد استاندارد و کاهش نرخ سود بانکی برای واحدهای تولیدی شد و گفت: اگر چه نگاه تیم اقتصادی دولت به بخش صنعت مثبت است اما در عمل و به دلایل مختلف اتفاق مثبتی در جهت حمایت از تولید رخ نداده است.

وی با اشاره به رکورد موجود در بخش تولید گفت: اینکه صنایعیوجود دارند که در چنین شرایطی توانسته اند روی پای خود بایتاند و ایجاد اشتغال کنند، بیانگر توان بالای آنهاست و دولت باید درصدد حمایت حداکثری از آنها برآید